Novinky DEUTZ z Mezinárodního stavebního veletrhu Intermat 2015

Dieselové motory DEUTZ splňují již nyní nadcházející emisní normu EURO V!
Zajišťují tak dlouhodobou jistotu při plánování prostřednictvím identického provedení motorů.
Díky bohatým zkušenostem získán náskok v plnění normy EURO V pomocí bezúdržbových DPF systémů.

 

Společnost DEUTZ AG představila na Mezinárodním stavebním veletrhu Intermat 2015 v Paříži svůj aktuální výrobní program splňující emisní normu Euro IV. Při této příležitosti přichází výrobce motorů z Kolína nad Rýnem se speciálním oznámením – dieselové motory DEUTZ o zdvihovém objemu v rozmezí 2,9 – 7,8 l splňují již dnes nadcházející emisní normu Euro V stanovenou pro mobilní strojní zařízení, která by měla v Evropě platit od ledna roku 2019. Pro zákazníky společnosti DEUTZ z toho plyne velice důležitá věc – dlouhodobá jistota při plánování. DEUTZ tak na mezinárodním stavebním veletrhu poprvé představuje motory splňující potřeby zákazníků se speciální pečetí „Stage V ready“ a ukazuje tím trhu jasný směr vývoje těchto špičkových motorů.

Přechod na novou emisní normu představuje vždy obrovskou výzvu pro výrobce motorů i jejich součástí. Efektivita a emisní hodnoty motorů budou postupně optimalizovány a již nyní dosáhly úrovně, která se před několika lety zdála nedosažitelná. To vše vyžaduje inovativní technologie jak uvnitř motoru, tak ve výfukovém systému. Ten často vyžaduje z důvodu změny zástavné velikosti úpravy ve vzhledu a koncepci koncového zařízení, jakým jsou i traktory. DEUTZ tak již nyní nabízí svým zákazníkům jistotu při plánování produkce. Na základě návrhu komise EU na vytvoření normy Euro V, který byl podán 25. září 2014, splňují motory DEUTZ s filtrem pevných částic o zdvihovém objemu od 2,9 do 7,8 l cílový limit i pro rok 2019. Dokončení a schválení tohoto regulačního nařízení se očekává na začátku roku 2016.

DEUTZ vyvinul velkou část svých motorů, které splňují nyní platný IV. stupeň emisní regulace uvedené v roce 2014 (Euro IV / US EPA EU Tier 4), zcela nově a implementoval do nich moderní výfukový systém a systém zpracování výfukových plynů. Díky použití uzavřeného filtru pevných částic (DPF) splňují tyto motory již nyní i V. stupeň teprve připravované regulace. Pro zákazníky tak nevznikají žádné další náklady spojené s úpravami nutnými ke splnění vyššího emisního stupně, neboť rozměry i konstrukce motorů zůstanou zachovány. DEUTZ tak těží ze svých širokých zkušeností. Právě z důvodu lokálních požadavků emisních regulací spoléhá již nyní řada zákazníků na motory DEUTZ s DPF systémem, které splňují v současnosti platnou normu Euro IV. Tento náskok se projevuje především z hlediska vlivu na dlouhodobou spolehlivost nabízených řešení. Bez ohledu na emisní normy pokračuje DEUTZ i nadále v důsledném vývoji výkonných motorů. Všechny motory DEUTZ s DPF jsou navíc certifikovány dle EN 1834 bez dodatečných sytémů pro zachycení jisker, což umožňuje použití i v místech se zvýšeným nebezpečím požáru.

Nabízené portfolio motorů je vhodné pro širokou škálu aplikací různých výkonových tříd. Všechny motory se vyznačují kompaktními rozměry a zákaznicky orientovaným, modulárním systémem volitelných nástaveb, díky čemuž jsou náklady na montáž výrazně nižší. Modulární systém následného zpracování výfukových plynů DVERT® (DEUTZ Variable Emissions-Reduktions-Technologie) představila společnost DEUTZ i na svém veletržním stánku. Téměř všechny součásti tohoto systému mohou být navzájem kombinovány tak, aby dosáhly požadovaného výsledku zohledňujícího výkon motoru, dodržování emisních limitů a udržení konkurenceschopnosti.

Jako další představil DEUTZ oblast svých služeb nabízených k motorům, které jsou zákazníkům k dispozici. Komplexní podporu poskytuje DEUTZ od individuálního vytváření aplikací až k obstarání originálních náhradních dílů zajišťujících maximální výkon – před i po koupi motoru.